جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است
سرخط خبرها

پارسال بازرسی‌های آژانس از ایران رکورد زد

  • کد خبر: ۱۰۸۵۰۲
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
پارسال بازرسی‌های آژانس از ایران رکورد زد
«بلومبرگ» بر اساس گزارشی از آژانس اتمی مدعی شد برنامه هسته‌ای ایران در سال گذشته با تعداد بی‌سابقه بازرسی‌های بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، شبکه آمریکایی «بلومبرگ» در گزارشی مدعی شد برنامه هسته‌ای ایران در سال گذشته با تعداد بی‌سابقه بازرسی‌های بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت و بازرسان آژانس دسترسی گسترده‌ای به داده‌ها و تاسیسات هسته‌ای ایران داشتند.

آژانس اتمی در این ماه در گزارش محدودی که بلومبرگ مدعی است آن را مشاهده کرده، اعلام کرد «تعداد بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال گذشته از ۲۱ تأسیسات هسته‌ای اعلام‌شده ایران، بیش از یک بازرسی در هر روز بوده است».  

به ادعای این گزارش، بازرسی‌ها حتی پس از تصمیم ایران برای ممانعت از ارائه داده‌ها و جلوگیری از بازدید‌های سرزده از فوریه ۲۰۲۱ رکورد زد.

اخیراً، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنرانی خود در پارلمان اروپا با اشاره به مساله ایران ابراز امیدواری کرد که آژانس بتواند بر اساس یک جدول زمانی متناسب با ایران به توافق دست یابد. وی همچنین مدعی شد، ایران اخیرا اطلاعاتی درباره فعالیت‌های خود به آژانس ارائه نکرده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز ۱۴ اسفند ماه در تهران با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی برای سومین بار در دولت سیزدهم دیدار و گفتگو کرده بود.

پس از آن دیدار، ایران و آژانس در بیانیه‌ای اعلام کردند میان دو طرف توافق حاصل شده تا همکاری‌ها و گفتگو‌های میان خود را سرعت بخشیده و توافق کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم در کنفرانس خبری با مدیرکل آژانس، اعلام کرد: توافق کردیم مدارکی که باید بین ایران و آژانس مبادله شود، حداکثر تا خرداد انجام شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->